O nás

Chiquita je mezinárodní firma zabývající se produkcí a obchodem s čerstvými potravinářskými produkty, která
s 21 000 zaměstnanci v 70 zemích světa zaujímá přední postavení na trhu. V Evropě jsme známí především díky našim banánům, ananasu a kiwi. V mnoha zemích zajišťujeme distribuci také řady jiných druhů čerstvého ovoce, hotových míchaných salátů i zdravých a výživných snacků na bázi ovoce se značkami Chiquita® a Fresh Express®.

Naše zaujetí a touha po kvalitě již od samého počátku historie naší firmy, přísný výběr a vysoké výrobní standardy nám pomohly získat si důvěru spotřebitelů na 5 kontinentech.

Traduje se, že vše začalo v roce 1870, kdy Lorenzo Dow Baker (jeden ze zakladatelů firmy Chiquita!) koupil na Jamajce 160 trsů banánů, aby je prodal v Jersey City. Tak započal obchod s banány mezi tropickými zeměmi a zbytkem světa!
Důležitý mezník nastal v roce 1903, kdy byla spuštěna na vodu Great White Fleet (Velká bílá flotila) firmy Chiquita. Znamenalo to skutečnou revoluci ve způsobu přepravy banánů a zachování jejich kvality. Lodě vybavené chladícím zařízením a natřené na bílo, aby odrážely sluneční paprsky, totiž udržovaly správnou teplotu po celou cestu.
V roce 1944 se zrodila Miss Chiquita, animovaná banánová postavička, která ochotně rozdávala dobré rady a poskytovala informace o v té době málo rozšířeném ovoci a jeho nutričních hodnotách. Byl to milník v historii reklamy.
Od stonku s trsy zavěšeného na hácích v nákladním prostoru
k banánové krabici. Šlo o skutečnou novinku v obchodu
s banány zavedenou na začátku 60. let. Firma Chiquita si nechala krabici patentovat a pro banány to znamenalo konec noční můry... Už žádné otřesy a nárazy, ale snadná a bezpečná přeprava, která zajistila, že banány dorazily na místo určení
v perfektním stavu!

Historickým počinem v roce 1963 bylo rozhodnutí dávat na jednotlivé kusy ovoce etiketu – modrou nálepku. První banány
s etiketou dorazily do Evropy v roce 1967 a okamžitě zaznamenaly velký úspěch.
 

Setkání v roce 1992 s vlivnou americkou nevládní neziskovou organizací, která se zabývá ochranou ekosystémů i jejich obyvatel, zásadním způsobem změnilo vztah firmy Chiquita vůči životnímu prostředí a lidskému společenství a nastartovalo nezvratné změny k lepšímu v této důležité oblasti.
 
V březnu roku 1999 Chiquita oslavila prvních 100 let své existence a je přesvědčena o tom, že oslaví i dalších 100 let. Pro firmu to bylo neuvěřitelné století. Století, kdy se centrem jejího zájmu stala kvalita a společenská odpovědnost.